SOS Sanidade Pública reclámalle a Feijóo que escoite as demandas sociais e sente a negociar
Representantes da Plataforma SOS Sanidade Pública compareceron esta mañá en rolda de prensa para exixir ao presidente da Xunta que responda á súa “man tendida” e sente a negociar, máis tras da multitudinaria manifestación que percorreu as rúas de Compostela o pasado día 4 de febreiro. Xunto a isto anunciaron novas mobilizacións nas áreas sanitarias que se transforman en distritos e unha concentración diante do Parlamento, o vindeiro día 20 de marzo, coincidindo co pleno no que se debate o proxecto de reforma da Lei Galega de Saúde. Non descartan, ademais, convocar unha nova manifestación nacional se non reciben resposta do SERGAS e as súas demandas non son atendidas.
SOS Sanidade Pública alertou dos problemas que neste intre padece a sanidade pública galega e das consecuencias aínda máis graves que terá a contrarreforma que pretende aprobar no parlamento o Partido Popular.
Unha reforma que, segundo explicaron, recorta e desmantela os hospitais comarcais dificultando o acceso da poboación rural a atención hospitalaria, malia ser a máis envellecida e máis necesitada de asistencia. Neste sentido advertiron que as e os enfermos “deberán percorrer moitos quilómetros para acudir aos hospitais xerais, dende O Barco de Valdeorras a Ourense 115 km en 1 hora e media; de Burela a A Coruña 94 km en 1 hora e 18 minutos; de Monforte a Lugo 66 km en 50 minutos, e de Vilagarcía a Pontevedra 16 km en media hora”.
Denunciaron ademais que coas modificacións introducidas na Lei redúcense a distritos as áreas sanitarias do Salnes, A Mariña, O Barco de Valdeorras e Monforte, recortando os seus recursos e deixándoas sen capacidade de decisión e de xestión, para centrar o poder nos grandes hospitais.
Deterioro da atención primaria
Porén na lei mantéñense as Estruturas de Xestión Integrada (EOXIS) perpetuando a subordinación e o deterioro da Atención Primaria as Xerencias Hospitalarias. “Dende a súa entrada en funcionamento, os recortes foron un 70% superiores aos aplicados nos hospitais, mentres que o seu orzamento baixou do 15,5% ao 13% do gasto do SERGAS”. Isto deteriorou, segundo afirmaron, aos Centros de Saúde “imprescindibles para garantir unha asistencia próxima a xente e as actividades de Promoción e Prevención da Saúde”.
Por iso lamentaron que a política sanitaria do SERGAS se basee no intento de curación da enfermidade, como negocio para a sanidade privada, e non na prevención.
Axencias sanitarias: chiringuitos
Xunto a isto, advertiron que o que se potencia son as Axencias Sanitarias, que definiron como “auténticos chiringuitos” para xestionar os centros e recursos (sangue, transplantes de órganos, formación do persoal e demais), onde se permite a laboralización, a perda de dereitos e a precarización do persoal sanitario, que perderá ademais a súa capacidade de decisión nos tratamentos das/os doentes.
Alertaron de que se consolida ao tempo a privatización da investigación e a innovación sanitaria, poñéndoa en mans dos laboratorios farmacéuticos, empresas tecnolóxicas e fondos de investimento, que controlan a Axencia Galega para a Xestión do Coñecemento en Saúde. “O SERGAS pon os cartos, os profesionais, os recursos diagnósticos e os enfermos, para experimentos que logo son patentados e vendidos polas multinacionais. Nuñez Fejjoo pretende poñer o Sistema Sanitario Público Galego ao servizo do desenvolvemento empresarial, en lugar de garantir a saúde da poboación”.
SOS Sanidade Pública tamén considera grave que se reduza e limite a participación social na Sanidade Pública, xa que a función dos Consellos de Saúde cinguirase a recibir información do SERGAS sen ningunha capacidade de control real sobre a poboación e execución do Plan de Saúde canto a contratación de servizos sanitarios, concertos e subvencións coa privada, Memoria Anual, proxectos de Orzamentos Anuais, prestacións e carteira de servizos. Os membros dos Consellos serán ademais elixidos pola administración, quedando excluído o movemento veciñal e outros axentes sociais, pola súa actividade crítica e reivindicativa.
Para a plataforma a lei potencia o “favoritismo e a arbitrariedade” na contratación do persoal sanitario, ampliando a capacidade do SERGAS para adxudicar, sen concurso, os postos de traballo no sistema, grazas á libre designación, dos seus amigos.
Debate social e profesional
Fronte a esta situación SOS Sanidade Pública defende a necesidade de abrir un “auténtico” debate social e profesional para mellorar a sanidade pública galega, no que se aborden cuestións como o mantemento as catro áreas sanitarias en perigo e o reforzamento e ampliación dos servizos e recursos dos hospitais comarcais, para garantir a asistencia de saúde de calidade a poboación rural en condicións de igualdade.
A plataforma defende tamén a supresión das EOXIS e recuperar as Xerencias de Atención Primaria, para garantir a autonomía e capacidade resolutiva dos Centros de Saúde, para potenciar a prevención e a promoción da saúde. Mellorar a colaboración da AP cos hospitais en condicións de equidade.
Potenciar a investigación
Canda isto aposta por potenciar a formación, investigación e innovación do SERGAS con recursos públicos; mellorar e potenciar a Participación Social na planificación e control do Sistema de Saúde Público, sen exclusións en todas as estruturas do sistema; garantir a equidade de acceso ao sistema, dos mellores profesionais e traballadores en base a criterios de igualdade, mérito e capacidade; recuperar os recursos recortados, incrementar o persoal sanitario para acabar coas listas de agarda en hospitais e Atención Primaria e os colapsos nos Servizos de Urxencias.
Isto ademais de acabar coa maquillaxe das listas de agarda e coa ocultación de doentes nas listas non estruturais e modificar a Lei de Garantías dos Tempos de Espera que facilita a desviación de miles de paciente a centros privados, descapitalizando e privatizando o sistema sanitario público.
Na rolda de prensa a Plataforma SOS Sanidade Pública fixo ademais entrega dun ANEXO no que se recollen datos pormenorizados da situación na que se atopan as áreas sanitarias quem polo seu interese, reproducimos íntegro:
Núñez Feijoo quere cambiar a Lei Galega de Saúde para reconverter as Áreas Sanitaria en Distritos de menor rango, para alcanzar tres grandes obxectivos: 1.- Recortar e desmantelar os hospitais comarcais, para transformalos nunha especie dos antigos ambulatorios de especialidades, coa finalidade de reducir gasto. Economicismo. 2.- Recentralizar a xestión das áreas e Atención Primaria, para controlar o fluxo de pacientes aos grandes hospitais. O PP e Núñez Feijoo estan en contra da descentralización sanitaria e da autonomía de xestión . Hospitalcentrismo. 3.- Utilizar as listas de agarda asociadas a estas decisións, par desviar pacientes ao sector privado, utilizando a Lei de Garantías de Tempos de Espera, que entrou recentemente en vigor. Privatización. As estratexias seguidas ata o de agora nas 4 áreas sanitarias, que se pretenden perpetuar, responden a un mesmo patrón e pódense resumir: 1.- Baleirado de competencias das Xerencias dos hospitais e concentración dos recursos de apoio administrativo nos grandes hospitais de área. 2.- Peche de servizos especializados que se trasladan aos Complexos Hospitalarios o que incrementa a lista de agarda e obriga aos enfermos a trasladarse moitos quilómetros, dificultando o acceso á asistencia aos pacientes e un elevado custo para as familias que os coidan. 3.- Recortes no persoal especialista dos hospitais e na atención primaria. Nalgúns casos os profesionais van uns poucos días á semana a pasar a consulta. 4.-. Perda de capacidade resolutiva dos hospitais e da calidade na atención. 5.- Perda de capacidade resolutiva da Atención Primaria, relegada a un papel subalterno e a controlar os fluxos de pacientes aos hospitais, en detrimento da promoción e prevención de saúde. 6- Sobrecarga de traballo para as/os traballadores, que repercute sobre a calidade da atención. 7.- Perda de postos de traballo e na economía destas as áreas. 8.- Privatizacións nos servizos de apoio e dos aparcamentos o que supón novos copagos para enfermos e familiares. Área Sanitaria do Barco de Valdeorras1.- Recortáronse servizos, recursos diagnósticos e persoal cunha gran perda da capacidade resolutiva do Hospital Comarcal. Perda de recursos:
Perda de capacidade resolutiva:
Especialidades atendidas algúns días á semana por profesionais desprazados/as desde Ourense:
2.- Perda de autonomía e capacidade para xestionar a área:
3.- Privatización de servizos:
Área do SalnesRecortes e peche de especialidades:
Supresión das especialidades de:
Pérdida de autonomía: Importantes servizos asistenciais pasaron a depender dos servizos correspondentes do CHOP :
O centro perdeu a sua autonomía de xestión a favor do CHOP, que controla tamén boa parte dos recursos administrativos: Informática, Control de Xestión, Contabilidade, Persoal, Almacéns, Compras e Suministros. Paralización de ampliacións previstas:
Tampouco se cumpriron as previsións de renovación do equipamiento tecnolóxico. Atención Primaria: Cerráronse os servizos de Radioloxía e Análises Clínicos da Casa do Mar de Vilagarcía deixando sen recursos de radiodiagnóstico e analíticas o Centro de Atención Primaria. Non se cubriron as vacantes por xubilación. Área da Mariña1.- Hospital da Costa: recortáronse recursos e incrementaronse as deficiencias asistenciais que obrigan aos pacientes e familiares a desprazarse ao Complexo Hospitalario de Lugo e a hospitais privados de Lugo, a 117 km. e hora e media.
Pediatría:
Traumatoloxía:
Cardioloxía:
Anatomía patolóxica:
Servizo de Radioloxía:
Faltan dúas prazas de enfermería e unha de celador na quenda de noite (sobrecarga e problemas de atención aos pacientes hospitalizados) 2.- Producíronse serios recortes de recursos no persoal de Atención Primaria:
3.- Novas dificultades para acceder ao Hospital: As prazas de aparcamento que antes eran gratuítas agora serán de pago. O que supón unha privatización deste servizo para pacientes e familiares e un novo copago por enfermidade. Área de Monforte1.- Hospital de Monforte Perdéronse especialistas con desaparición práctica destas especialidades e aumento espectacular das listas de agarda nestas patoloxías.
Déficit de recursos asistenciais:
Perda de autonomía de xestión:
2.- Atención Primaria: Non se cubriron as prazas vacantes por xubilación nos Centros de AP de Monforte, Pobra do Brollón, Escairón e Chantada. |